Programmes Internationaux
L'ICD propose plusieurs programmes à vocation international. Que ce soit les MSC ou MBA, l'objectif est donner une expérience unique à l’international aux édudiants de l’ICD afin qu’ils aquièrent une compétence qui sera pour eux une véritable différenciation sur le marché du travail.
Thumbnail

Nos programmes internationaux en bref

Bac+3 ou 4

Concours ICD

12, 15 ou 24 mois selon programme et campus

• Paris
  • Toulouse
Types de Diplome
  • Master Of Science (MSc)
  • Master of Business Administration (MBA)

MSC IN INTERNATIONAL BUSINESS DEVELOPMENT

The MSc in International Business Development welcomes recent graduates from any academic background or professionals willing to improve their core global business skills and gain cutting-edge practical knowledge in the technical field of International Trade. This specialized program is designed for students who wish to add international business skills to their engineering, scientific or general business background. The ICD faculty share first-hand experience from working and living around the world.

• Duration: 3 semesters (2 semesters in Paris and a 1-semester internship)
  • Location: Paris, Toulouse
  • Degree level: Master of Science
  • Credits: 90 ECTS
  • Language: English
  • Format: Full Time

Learn more

MSC IN DIGITAL BUSINESS

The MSc in Digital Business welcomes recent graduates in any discipline or professionals wanting to develop core skills in Digital Business or gain cuttingedge practical knowledge in specific technical fields, such as digital marketing and business analytics. This is an ideal program for students wishing to add cutting-edge digital knowledge to their engineering, scientific or general business background. The professors share first-hand experience from working and living around the world.

• Duration: 3 semesters (2 semesters in Paris and a 1-semester internship)
  • Location: Paris
  • Degree level: Master of Science
  • Credits: 90 ECTS
  • Language: English
  • Format: Full Time

Learn more

MBA European & Asian Business Development

Le MBA EABD - European and Asian Business Development – forme les étudiants à la maîtrise des enjeux du développement des entreprises dans un contexte globalisé. Il intègre les spécificités des marchés européens et asiatiques.

• Durée : de 12, 15 ou 24 mois
  • Campus : Paris, Toulouse